si-educacio

Pàgina d'inici » General » Identificació sistemes d’informació existents [Àmbit desenvolupament curricular i TAC]

Identificació sistemes d’informació existents [Àmbit desenvolupament curricular i TAC]

Juny 2014
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  

Estadístiques del Blog

  • 1.102 hits

Follow me on Twitter


Aprofundirem en el segon àmbit “Desenvolupament curricular i TAC”  per la cerca de sistemes d’informació que millorin els indicadors més prioritaris com comentàvem a la entrada anterior Identificació sistemes d’informació existents [Àmbit gestió i planificació].

Aquest segon àmbit disposa d’indicadors més relacionats amb la tecnologia per tant és podran relacionar els diferents indicadors amb sistemes d’informació existents.

N2.3 Ús d’eines tecnològiques i plataformes virtuals [-2]

Estat actual:
1 L’ús d’Internet es limita principalment al correu electrònic o a la cerca d’informació.

Nivells de millora:
2 Internet s’utilitza com a part integrant del procés d’ensenyament-aprenentatge en un nombre significatiu de matèries

3 La majoria de docents utilitza entorns d’aprenentatge com ara Moodle. L’alumnat utilitza Internet per treballar de forma col·laborativa en les activitats del programa, tant dins el centre com amb d’altres centres, fent ús pertinent de plataformes de treball col·laboratiu.

El nivell de millora ja identifica el Sistema d’Informació existent, fins i tot detalla la solució tecnològica més utilitzada (Moodle).

SI05 EVA Plataforma educativa de centre [Centre i Entorn]

N2.2 Ventall d’ús de les TAC [-1,25]

Estat actual:
1 El ventall d’usos de les TAC es limita a aplicacions instrumentals i d’exercitació (Dibuix, Jclic, Hot potatoes…)

Nivells de millora:
2 El ventall d’usos de les TAC s’amplia a activitats avaluatives, cerca d’informació… (webquestes, Viquipèdia).

3 Els usos de les TAC inclouen, a més de les anteriors, activitats col·laboratives, de simulació o creatives.

Existeixen molts recursos a Internet tant els proporcionats per el departament d’ensenyament, com els realitzats per altres centres educatius, per experts àmbit educatiu, comunitat, etc … Per possibilitar la utilització d’aquests recursos ha d’existir un sistema d’informació on es recullin, es classifiquin i es documentin la seva utilització didàctica.

SI06 Recursos Plataforma de gestió i recull de recursos [Aula i Centre] – possibilitat d’integrar al SI02 Intranet.

N2.4 Ús de les tecnologies segons objectius [-0,75]

Estat actual:
2 Les tecnologies reforcen les metodologies que ja existien, programari d’exercitació i presentacions.

Nivell de millora:
3A més dels usos anteriors, les TAC afavoreixen activitats emmarcades en els enfocaments d’aprenentatge per solució de problemes i treball per projectes.

Existeixen sistemes d’informació que faciliten el treball per projectes.
Identifiquem els mes establerts actualment:

SI07 Entorns personals d’aprenentatge (PLE)
SI08 LAMS – Plataforma centrada didàctica

Hem identificat els següents sistemes d’informació a implantar per tal de millorar els indicadors més baixos de cada àmbit.

Sistemes d'Informació

Realitzaré una entrada donant informació sobre cada un dels 8 sistemes d’informació identificats


1 comentari

  1. […] Àmbit desenvolupament curricular i TAC […]

Deixa un comentari